Smothie!


100 gram jordbær
21 gram flormelis
200 gram pære/banan yoghurt
150 gram letmælk
20 gram chokolade

464 kcal.

Der er ret mange i da jeg byttede A38 ud med pære/banan som tilføjede 90 kcal, og tilføjede chokolade, for at tilpasse det til min madplan. Den oprindelige opskrift fra arla ser sådan ud:

100 gram jordbær
21 gram flormelis
200 gram A38
150 gram letmælk

301,5 kcal

Jeg smagte kun den øverste da jeg som sagt skal have den tilpasset til min madplan. Begge opskrifter giver omkring 450 gram så der er altså nok til 2 hele glas! De mætter VIRKELIG godt og smager dejligt, så trods de mange kcal kan de virkelig betale sig! De er også dejligt (næsten sunde) og slukker ens slik og sommer tørst. I den originale opskrift var der også lidt citron og et par isterninger, som jeg dog sorterede fra. Det er jo smag og behag.